En domæne registrering har stor betydning for din virksomhed

Et domænenavn er din egen eller dit websites unikke identitet og vil altid være det, så længe du fortsætter med at bruge det navn. Sig for eksempel, at du har din gratis hjemmeside ved en udbyder og du har fundet ud af, at du har brug for en mere avanceret udbyder, fordi din hjemmeside er ved at blive en succes. Besøgende og links til dit websted kender dig ud fra den lange URL skabt af din domæne registrering det vil sige din udbyder. Og flytter du så, er du nødt til at starte forfra med ny webadresse og så videre. Hvis du har dit eget domænenavn, så kan du udbyder så ofte du vil, uden at det får konsekvens for din Url og folk vil stadig være i stand til at finde dig, blot ved at skrive navnet på din domæne registrering.

Du kan fremme din hjemmeside, i stedet for en anden, hvis du sender e-mails hvor dit domænenavn vil være i din email-adresse. F.eks admin@ditdomænenavn.dk er med til at fremme ditdomænenavn.dk mens ditdomænenavn@aol.com er med til at fremme og brande AOL.com.
Der vil være en tilbøjelighed til, at du får mere trafik til dit website med dit eget domænenavn, fordi flere mennesker vender tilbage, fordi de kan huske din adresse og fordi mange mapper som Yahoo kun indeksere hjemmesider med deres eget domænenavn.

En anden fordel ved at have dit eget domænenavn er, at du kan bruge brugerdefinerede fejlsider og forhindre folk i at forlade dit websted på grund af døde links og andre fejl.
Domænenavne er så billige i dag, at der er ingen undskyldning for ikke at have et. Nu hvor du er klar til at få dig et domænenavn, er her nogle tips til at hjælpe dig med at vælge en god domæne registrering.

I tilfælde som domænenavne, er det ofte sådan at jo mindre jo bedre. Selvfølgelig kan korte domænenavne være sværere at finde, men hvis du kan finde et der passer perfekt til din virksomhed, har det en række fordele såsom, at det er lettere at huske, og det er sværere at stave forkert.
Prøv at få et navn, der er let at huske og lyder godt. Generelle ord er bedst til dette, men da disse alle ofte er brugt på det tidspunkt hvor du skal kigge, er det ikke generelle navne eller kombinationer af generelle navne som rimer og lyder godt sammen.
Hvis du bruger søgeord, der er relateret til din virksomhed vil du hjælpe din placering på søgemaskinerne. Hvad der er endnu bedre er, hvis du kan få dit faktiske firmanavn eller et navn der ligner dit firmanavn som dit domænenavn. Faktisk kan det være en fordel, at tage alle dine off-line brandings og lave en domæne registrering, så undgår du at andre læner sig for tæt op af dit domæne navn.

Et par gode fif til hvordan du udvælger dit domænenavn og hjælper din virksomhed til højere placering på Jeres website.